اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

نامگذاری امسال بر اساس آیات قرآنی است

امام جمعه سنندج گفت: نامگذاری امسال بنام اتحاد ملی و انسجام اسلامی از از سوی مقام معظم رهبری براساس آیات قرآنی انجام شده‌است.

ماموستا " حسام‌الدین مجتهدی " در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام در دین مبیین اسلام همواره مورد توجه و از دغدغه‌های مهم انبیا و امامان بوده است.

وی گفت: نامگذاری امسال به این نام از سوی رهبر معظم انقلاب بنا بر همان ضرورت تاریخی دین اسلام در جهت ایجاد وحدت بیشتر میان مسلمانان بوده و نامگذاری شایسته‌ای است.

وی افزود: تمامی مسلمانان جهان باید به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد وحدت بیشتر بکوشند و از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز کنند.

وی گفت: دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ به دنبال ایجاد اختلاف در میان مسلمانان بودند و تنها راه شکست این دین آسمانی را در ایجاد اختلاف میان پیروان این دین می‌دانستند و این رویه هم اکنون نیز توسط دشمنان دنبال می‌شود.

وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هم اکنون برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان به شیوه‌های مختلف اقدام می‌کند اما چونکه مسلمانان اتحاد و انسجام داشته‌اند هر بار در اجرای نقشه‌های شوم خود با شکست مواجه شده‌اند.

وی گفت: دشمنان اسلام در راستای اجرای نقشه‌های خود علیه اتحاد مسلمانان هر بار با نقشه‌های جدیدی به میدان می‌آیند و از شکست خود عبرت نمی‌گیرند و می‌خواهند اعمال خود را تا رسیدن به موفقیت کامل که همان ایجاد اختلاف بین مسلمانان است ادامه دهند.

ماموستا مجتهدی افزود: ملت ایران در چنین موقعیت زمانی که استکبار جهانی به دنبال تفرقه افکنی است نیاز بیشتری به اتحاد و همدلی دارد و باید این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی گفت: مسلمانان در طول تاریخ و ملت بزرگ ایران در طول ‪ ۲۸‬سال بعد از انقلاب همواره ثابت کرده‌اند که تنها راه غلبه بر دشمنان از طریق اتحاد میسر است و در غیر اینصورت استکبار جهانی نقشه‌های خود را پیاده خواهد کرد.