اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد مسلمانان زاویه عمل‌دشمنان‌اسلام رابسیارمحدود می کند

 

آیت‌الله " اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار "شیخ بدرالدین حسون"، مفتی اعظم سوریه تاکید کرد که اتحاد مسلمانان زاویه عمل دشمنان اسلام را محدود می‌کند.

به‌گزارش روابط عمومی مجمع‌تشخیص مصلحت نظام،هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد:وحدت مهمترین مولفه جهان اسلام در برخورد با مسائل جاری است.

وی به توطئه خطرناک تقسیم مسلمانان به شیعه‌و سنی ویا عرب وعجم اشاره کرد و گفت : این‌گونه توطئه‌ها بسیار سطحی و غیرمنطقی هستند ، چون حزب‌الله لبنان با شکست اسرائیل موجب افتخار اعراب و درمقابل بعثی‌های عراق‌با حمله به کویت و ایران باعث زحمت عجم و عرب شده‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش سوریه درجهان اسلام تصریح کرد: همه فشارهایی که علیه سوریه اعمال می‌شود، به‌خاطر جایگاه این کشور در خط مقدم دفاع از اسلام است.

شیخ بدرالدین حسون نیز به دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی متعلق به ایران نیست، بلکه یک دگرگونی مثبت مربوط به کل جهان اسلام است و همین باعث حقد و کینه دشمنان اسلام علیه ایران است.

مفتی اعظم سوریه افزود : برخی از کشورهای منطقه پیشرفت‌های ایران را به ضرر خود می‌دانند ، درحالی که رشد و توسعه ایران مربوط به کل جهان اسلام است.

وی، جمهوری اسلامی ایران را عمق‌استراتژی جهان اسلام،به‌خصوص سوریه دانست و تصریح کرد : ان شاء‌الله همه کشورهای اسلامی روابط ایران وسوریه را الگوی روابط خویش قرار دهند.

شیخ حسون برای شرکت در بیستمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی‌به ایران سفر کرده است.

به نقل از ایرنا