اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

مسوولان تفرقه افکنان قومی، ناسیونالیستی و مذهبی راشناسایی کنند

 

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران از مسوولان خواست عوامل دشمنان را که در پوشش‌های مختلف قومی، ناسیونالیستی و مذهبی در پی تفرقه‌افکنی بین مردم کشورمان هستند را شناسایی کنند تا وحدت ملی و انسجام اسلامی مردم بیش از پیش حفظ شود.

"عباس سلیمی نمین"روز پنجشنبه همزمان با هفته وحدت به خبرنگار ایرنا گفت : دشمنان اسلام و ایران اسلامی با استفاده از تفاوت‌های مذهبی و قومی به دنبال تفرقه افکنی بین مردم کشورمان هستند.

وی افزود:آگاهی و شعور بالای سیاسی مردم ایران در دشمن شناسی، اقدامات تفرقه‌افکنانه دشمنان را در کشور خنثی و ناکامی را نصیب آنان کرده است.

سلیمی، وجود مشکلات قومی و مذهبی که در سالهای اخیر تا حدودی مشاهده شده است را ناشی از تبلیغات و فعالیت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام و مردم ایران برشمرد.

این کارشناس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار "وحدت ملی و انسجام اسلامی " برای سال ‪ ۸۶‬گفت:وحدت ملی و انسجام اسلامی تنها راه ناامید کردن دشمنان در تفرقه‌افکنی بین مسلمان از هر قوم و نژادی است.

به اعتقاد رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران،با توجه به ناکامی غرب در تحقیر ملت ایران،آنان سعی خواهند کرد با تفرقه‌اندازی بین اقوام و فرق مختلف ایرانی، اهداف خود را دنبال کنند.

وی افزود: آنان با این روش‌ها ضدیت خود را با مردم ایران نشان می‌دهند.

سلیمی با بیان اینکه دشمنان مردم ایران درسالهای گذشته عواملی را درخدمت داشتند که قادر بودند منویات آنان را مبنی بر تفرقه افکنی به عمل برسانند، افزود:بسیاری از این افراد که در پوشش‌های مختلف مذهبی، فعالیت می‌کنند در کشور شناسایی نشده‌اند.

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، درایت ملت ایران را وسیله‌ای برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت: تحرکات اخیر دشمنان مانند بمب‌گذاری در برخی مناطق مرزی به جای اینکه باعث تشتت افکار عمومی شود باعث انسجام اجتماعی و انزجار از عاملان این حوادث می‌شود.

وی ، زندگی مردم ایران از هر قوم و فرقه مذهبی در کنار یکدیگر بدون درگیری و مشکلات موجود را نشانه فرهنگ بالای مردم این مرز و بوم برشمرد.

سلیمی گفت : مردم ایران از هر قوم و مذهبی با احترام به عقاید یکدیگر سالها در کنار هم زیسته‌اند و اجازه ندادند هیچ دشمنی رخنه‌ای در صفوف آنان ایجاد کند.