اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

"اتحاد ملی" با شعار شکل نمی‌ گیرد

 

آیت‌الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: استراتژی آمریکا و انگلیس و هم پیمانان آنها در منطقه برای مقابله با خیزش اسلام، اختلاف‌ افکنی بین شیعه و سنی است و انسجام اسلامی گامی بلند در جهت مقابله با این توطئه است.

آیت الله خاتمی  در نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت : اتحاد ملی با شعار شکل نمی گیرد و مولفه هایی چون دین، ولایت فقیه، خط امام، قانون اساسی و دفاع از منافع ملی و در یک کلام هویت اسلامی و ایرانی می طلبد.

وی ادامه داد : انسجام اسلامی آرمان قولی و عملی ائمه اطهار( س) است و معنای آن دست برداشتن ازعقیده حق خود نیست بلکه آن است که همچون گذشته و بر اساس آموزه های دینی ، به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی و حقوق همدیگر را رعایت نماییم .

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی را بعنوان بزرگترین عید ملی و مذهبی ایرانیان مسلمان خواند و تصریح کرد : این روز بزرگ که به سلطه شیطان برای همیشه پایان داد و حکومت مستضعفان را ایجاد کرد ، باید به جد بزرگ داشته شود .

آیت الله خاتمی افزود : جمهوری اسلامی 28 سال پیش یک ساقه نازک بود ولی امروز یک درخت تنومند است که در سایه اتحاد ملی و انسجام اسلامی سخت ترین تندبادها و ضربات نمی تواند به آن آسیب برساند .

وی از استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بعنوان سه شعار محوری جمهوری اسلامی که بعد از 28 سال به وضوح نهادینه شدن آنها بر همگان روشن شده یاد کرد و افزود : در طول تاریخ سابقه نداشته مردم خودشان نوع حکومت را تعیین کنند ولی در ایران اسلامی کمتر از دو ماه مردم پای صندوقهای رای آمده و حکومت خود را شکل دادند و امروز در کشور ما ملت همه کاره است .

این عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد : امروزجمهوری اسلامی درمردم سالاری دینی عینیت یافته و جمهوریت و اسلامیت بعنوان دو بال و رکن اساسی این نظام مقدس از یکدیگر تفکیک ناپذیر شده اند.

به نقل از خبرگزاری مهر