اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

اتحاد ملی و انسجام اسلامی

و اعتصموا بحبل الله جمیعاْ و لا تفرقوا

ضرورت دستیابی و تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی(۱)

 

 

غرب و تقویت سیاست های تفرقه افکن

 

                                                                                                          

     

   

    ایجاد مناقشات و اختلاف داخلی و درگیر کردن سلایق برای محکوم کردن یکدیگر یکی از گام های مهم مأیوس سازی مردم نسبت به مسئولان از سوی معاندان نظام است.

    بنابر آن چه ریاست محترم جمهوری در روزهای گذشته عنوان نمود، غرب می کوشد پس از تصویب قطع نامه سیاسی و جانبدارانه شورای امنیت علیه پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی با آتش افروزی در میان افکار و عقاید داخل کشور گروه ها و اقشار عمومی را به جان هم بیفکند و به راستی باید دانست که با هوشیاری مردم و رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دقت نظر مدیران و مسئولان این طرح شوم نیز تنها بر صفحات تیره و افکار پوشالی غرب باقی مانده و به عمل        نخواهد نشست.

    باید بر این نکته واقف بود که القائات طراحی شده کینه ورزان به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با دو هدف عمده انجام می پذیرد:اول تحریک افکار عمومی به منظور ایجاد نارضایتی و تشنج داخلی و سپس رقم زدن برخی شانتاژ های تبلیغاتی در جهت آن که موقعیت ایران اسلامی برای منطقه و بین الملل خطرناک جلوه داده شود و به گونه ای آن را ارمغان نا امنی برای همسایگان و کشورهای همجوار تبیین سازند.

    جایگاه منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در متوازن سازی جریانات منطقه و تأثیر گذاری دستاورد های فکری، سیاسی و فن آوری آن بر بیداری سایرکشورها موقعیت ابر قدرت ها را با چالش مواجه ساخته است به ویژه آن که جریان صدور انقلاب مسئله ای است که غرب از آن بیم دارد اما این موضوع حقیقتی آشکارا است و افکار و حرکات استکبار ستیزی و خود باوری در بسیاری از کشورها پر فروغ شده است. بنابراین مجموع این عوامل لزوم به انزوا راندن جمهوری اسلامی ایران و کاستن از نقش آن در سطح دول منطقه در دستور کار رژیم فزونی طلب آمریکا قرار دارد.

    رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تحریک کشور های عربی توسط کشورهای غربی با تأکید بر اینکه اقتدار ایران پشتوانه جهان اسلام است دولت های عربی را انذار می دهد که مبادا به دام خطرناک اتحاد با آمریکا و انگلیس علیه ایران بیفتند.

    در دوران حساس کنونی وفاق و وحدت ملی از ملزومات بدیهی است. باید تمامی فعالان و رهبران گروه های اجتماعی در تبیین صحیح دستاوردهای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی و نیز در تقویت همبستگی ملی و هوشیاری مداوم مردم و حضور پیوسته و در صحنه کوشا باشند. همچنین برای ناکام گذاشتن این گونه افکار ستیزه جویانه، تحقق جنبش بیداری اسلامی در تمامی کشورهای اسلامی و عربی از ضروریات محسوب می شود که همواره در تأکیدات مقام عظمای ولایت بدان تصریح شده است.

    موضع گیری غرب برای تخریب و تخطئه شیعیان در کشورهای اسلامی و ایجاد در گیری بین مذهبی و طراحی و اجرای یکسری اقدامات در این راستا به ویژه اعدام دیکتاتور سابق عراق و به نوعی تضییع شدن حقوق شیعیان و نیز پشتیبانی برخی کشورهای عربی از آشفتگی اوضاع و ایجاد نزاع بین شیعه و سنی و ارسال تسلیحات به منظور حمایت از اهل تسنن با هدف شکل دادن شائبه دخالت ایران در بوجود آمدن ناامنی در این کشور از نکات مهمی است که باید مطمح نظر قرار گیرد.

    سایه این دست اقدامات هم اکنون در کشورهای اسلامی لبنان، فلسطین و عراق مستولی بوده و در هریک متمرکز بر ایجاد اختلاف بین عقاید و گروه ها است که از مقصود نهایی آمریکا به منظور حضور طولانی مدت در خاورمیانه به علت ملتهب بودن اوضاع و ناتوان بودن دولت ها برای کنترل امور پرده برمی دارد. تمسک جستن به عملیات های تروریستی و ایجاد فجایع هولناک و کشتار مردمی جملگی مستمسکی است که آمریکا می کوشد تا از این طریق بتواند شرایط را برای دایه داری خود هموار سازد. طرح افزایش شمار نظامیان آمریکایی در عراق و ندادن اختیارکامل به دولت نوری مالکی بدین منظور می باشد.

    بر یکایک مردم و دول منطقه فرض است با بصیرت و ژرف اندیشی از مخاطرات احتمالی نفوذ امپریالسیم جلوگیری نمایند تا طرح هایی چون خاورمیانه جدید با ایجاد نزاع های درونی به هدف نرسد. باید مراقب بود تا منطقه حساس خاورمیانه متأثر از طبقه بندی های سست و باور پذیری های ساده و کوته نظرانه مشتعل نشود و صرفاً منافع مقطعی به منافع بلند مدت و دیرپای ملی و اسلامی ترجیح داده نشود.